Często zadawane pytania

(dział jest w trakcie aktualizacji)

 

1. Z jakiej dystrybucji pochodzi sprzedawane oprogramowanie?

Sprzedawane przez nas oprogramowanie pochodzi z dystrybucji europejskiej, zazwyczaj polskiej. Nie sprzedajemy oprogramowania pochodzącego spoza terenów Unii Europejskiej.

 

2. Czy oprogramowanie przez was sprzedawane jest nowe czy używane?

Sprzedajemy i dystrybuujemy zarówno nowe oprogramowanie jak i używane, jest to zawsze wyraźnie zaznaczone w opisie danego produktu.

 

3. Czym różni się oprogramowanie nowe od używanego?

Nowe oprogramowanie, nawet jeśli mowa o programach już nie sprzedawanych oficjalnie przez producentów nigdy nie było używane, instalowane, aktywowane. Są to licencje nigdy nie sprzedane, nie wykorzystane, pudełka są zazwyczaj fabrycznie zapakowanie (dotyczy to wersji pudełkowych - BOX). Natomiast oprogramowanie oznaczone jako używane było już wcześniej wykorzystywane, zanim jednak wprowadzimy je do sprzedaży to upewniamy się czy zostało zdezaktywowane, czy poprzedni użytkownik (użytkownicy) odinstalowali ich kopie i czy ich nie wykorzystują nadal. Używane programy w wersji BOX są odpakowane, czasami noszą ślady fizycznego użytkowania, ale nie zawsze - zaznaczamy ich stan w opisie danego programu.

 

4. Skąd mam mieć pewność, że używane oprogramowanie jest legalne?

Każdy mógłby sprzedać swój program i np. zachować kopię na swoim komputerze i nadal z niego korzystać. Jednak tak zakupiony program byłby użytkowany nielegalnie, zarówno przez poprzedniego jak i nowego nabywcę. Nasza firma zawsze dokładnie weryfikuje pochodzenie oprogramowania, upewniamy się czy poprzedni właściciel nie korzysta z danej kopii. Korzystamy przy tym z oficjalnego kanału informacyjnego producenta. W przypadku używanych produktów ważne jest, aby dokładnie odtworzyć pochodzenie danego programu, jego poprzednich właścicieli (właściciela). Zawsze potrafimy dokładnie udokumentować pochodzenie danego programu, począwszy od pierwotnego właściciela, który musi wykazać się dokumentem legalnego zakupu danego programu.

 

5. Nie mogę znaleźć o sklepie Calipto.pl żadnych informacji w sieci. Skąd mam mieć pewność, że można wam ufać?

Jesteśmy sprawdzonym sprzedawcą, zaufało nam wiele firm i instytucji. Aktualnie jesteśmy jedną z nielicznych firm oferujących specyficzne, oryginalne, legalne oprogramowanie dla użytkowników indywidualnych, firm, instytucji oświatowych i państwowych.

 

6. Dlaczego nie widać was w popularnych wyszukiwarkach cenowych?

Aktualnie pracujemy nad wdrożeniem naszej oferty do popularnych serwisów cenowych, jak np. Ceneo. Wkrótce będzie można nas odnaleźć.

 

7. Czym wysyłacie produkty?

Zazwyczaj kurierem DHL lub Pocztą Polską, zależnie od gabarytu danej paczki. Wszystkie nasze przesyłki są ubezpieczone, a wysyłka zawsze jest bezpłatna.

 

8. Mogę kupić produkt i osobiście go odebrać?

Oczywiście. Nie prowadzimy jednak tradycyjnej stacjonarnej sprzedaży, dlatego zadzwoń lub napisz do nas, jeśli chcesz odebrać swój produkt osobiście: 530-019-591 lub mail obsluga@calipto.pl. Przygotujemy go dla Ciebie i umówimy się na konkretny termin odbioru. W sytuacjach awaryjnych nasi pracownicy mogą bezpłatnie dostarczyć zamówiony sprzęt do Ciebie na terenie województwa małopolskiego.

 

9. Zakupiony produkt uległ awarii. Co mam zrobić?

Zadzwoń do nas: 530-019-591 lub wyślij maila z opisem problemu: obsluga@calipto.pl. Zamówimy kuriera, który odbierze od Ciebie sprzęt. Po około 3 dniach (w sporadycznych przypadkach do 7 dni) otrzymasz sprawny sprzęt. Jeśli naprawa potrwa dłużej niż 3 dni wyślemy Ci telefon zastępczy.

 

10. Naprawdę mogę zwrócić zakupiony sprzęt w ciągu 120 dni od momentu zakupu? Gdzie tkwi haczyk? 

Nie ma tutaj żadnych kruczków ani haczyków. Ważne, aby zwracany sprzęt nie był uszkodzony, nie nosił śladów użytkowania, był kompletny. Oferujemy wysokiej jakości sprzęt i jesteśmy pewni jego jakości. Jeśli będziesz chciał zwrócić sprzęt to skontaktuj się z nami w dowolny sposób - nie musisz się tłumaczyć, nie ma też żadnych zbędnych formalności, ani "utrudnień" z naszej strony. Pamiętaj, ze tak długi zwrot dotyczy wyłącznie sprzętu, nie oprogramowania.

11. Czy możliwy jest zakup na raty?

Aktualnie nie oferujemy sprzedaży na raty.

 

12. Skąd bierzecie używany sprzęt?

Używany sprzęt, aktualnie to smartfony, odkupujemy od prywatnych użytkowników. Każdy taki sprzęt dokładnie sprawdzamy pod kątem wizualnym i technicznym. Abyśmy mogli mu wystawić gwarancję jakości musi spełniać w 85% cechy produktu nowego - chodzi tutaj o stan baterii, jakość wyświetlacza, stan pamięci wewnętrznej (odczyt/zapis) i wiele innych elementów. Wszystkie używane egzemplarze które sprzedajemy są sprawdzone - wydajemy na nie pisemną 24-miesięczną gwarancję bez ograniczeń.

 

13. Czy odkupujecie używane egzemplarze? Mogę wam coś sprzedać?

Tak. 

Odkupujemy używane sprzęty, głównie smartfony. Musisz jednak udowodnić, że legalnie go nabyłeś i że należy do Ciebie. Potrzebny będzie dowód zakupu, faktura lub paragon. Sprawdzimy Twój sprzęt i jeśli jest naprawdę dobry to i dobrze zapłacimy. Wycena i test są oczywiście bezpłatne. 

 

14. Czy zakupiony smartfon można dodatkowo ubezpieczyć?

Tak. 

Każdy smartfon, zarówno nowy oraz używany możesz u nas ubezpieczyć. Dotyczy to sklepu Calipto.pl.

Oferujemy 12-miesięczną ochronę wyświetlacza przed przypadkowym uszkodzeniem. Ubezpieczenie możesz kupić w momencie zakupu smartfona oraz po zakupie, nie później jednak niż 3 miesiące od daty zakupu. Koszt zależy od wartości sprzętu, ale jest to i tak ułamek ceny jaką musiałbyś wydać na wymianę wyświetlacza - ceny wyświetlacza w przypadku topowych smartfonów oscylują w granicach 1000-1800 zł, a gwarancja producenta tego nie obejmuje.

 

Ostatnia aktualizacja: w trakcie aktualizacji (czerwiec 2018)